Rygsmerter

Rygsmerter er en af ​​de mest almindelige årsager, folk besøger deres osteopat

Rygsmerter behandles af mange slags læger og praktikere , osteopati er meget specifikt i koncept og terapeutiske vej .

Da formålet ikke kun er at behandle smerten, men  at forhindre det i at komme tilbage, vil du altid blive tilbudt en helkrop check for at identificere rodproblemet og mekanismerne under det.

Masser af rygsmerter er en adaptati videre til en anden lidelse. For eksempel kan en isjias komme fra en gammel forstuvning ankel, eller en smerte i mellem skulderbladene fra kronisk mavesmerte.

Et sa resultat, 2 tilsyneladende samme problem med 2 forskellige personer kan behandles på meget anderledes måde, og vil altid blive behandlet med tilpassede teknikker.

Uanset hvad du stammer fra en identificeret død eller ej, kan osteopati være til hjælp. En osteopat er uddannet til at lave en diagnose , så du ikke behøver at besøge din læge før du kommer, men hvis du gør det eller hvis du består medicinske tests (røntgen, MR, scanning, blodprøve …), skal du sørge for at få resultaterne med dig.

Diskusprolaps og nerve bestråling

Midt mellem de 33 hvirvler i den menneskelige rygsøjle, sæt en intervertebral disk med en central kerne. Hvis der er en ubalance i opdeling af tryk på en disk, vil kernen migrere og kan komme tæt på en nerverod, hvilket skaber en irritation af denne specifikke nerve. Irritationen kan være ansvarlig for nedsat følsomhed (unormal følelsesfølsomhed, temperatur …), smerte og ændretmotricitet .

Smerten beskrives ofte som skydevåben eller som elektricitet, og placeringen af ​​denne besvær er en god indikator for segmentet af rygsøjlen impliceret. En kiropraktor vil altid foretage en grundig undersøgelse for at vurdere situationen ogmedicinske og osteopatiske test vil give en god forståelse ning af de mekanismer, der udfører de tilstedeværende symptomer.

En nerve kan blive pinched og irriteret af mange andre grunde end en herniated disk, men behandling kan leveres enten.

Ischias

En ischias er en sygdomstilstand, der skyldes irritation af nervesystemet (L4-L5-S1 for det meste) . Typisk begynder smerten på nedre ryg, til balderne og ned for hvert ben, det kan gå til foden. Det kan kun være på den ene side eller begge dele, endda skifte over tid, fra den ene side til den anden.

Den sciatic nerve giver i det væsentlige bevægelser af bøjning af benet og bøjning og forlængelse af foden. Det tillader følsomheden af ​​den bageste og laterale del af benet, såvel som hele foden. Smerten er normalt pludselig opstart, efter en falskbevægelse eller et traume og øges bevæger sig .

Det kan være resultatet af en diskusprolaps, eller blive klemt på ethvert niveau sammen hans (på Sacro -iliac fælles, eller fra ubalance på musklerne fra hoften eller benet, for eksempel).
En osteopat vil udføre medicinske og osteopatiske test for at bestemme hvilken del af nerven der er impliceret, derfor den mest tilpassede behandling.

Piriformis syndrom

Det er en lidelse, der opstår, når muskelpiriformis komprimerer og irriterer sciatic nerven. Det er en ischias, med specifikkeegenskaber: smerten er ensidig, starter i skinken og udløses af kompression af denne muskel (lang siddestilling, løber, klatre trapper …). Som enhver ischias kan det mærkes på et hvilket som helst tidspunkt langs den økologiske nerve.

En normal spænding af piriformis er obligatorisk for stabiliteten og balancen i bækkenet og for normal bevægelighed af hofteren .
de piriformis muskler er en del af balderne muskler, og har en stærk forbindelse med gluteal muskler, bækkenet, underbenene og de viscerale organer i bækkenet .

Facets syndrom

Dette syndrom beskrives som en smertefuld degeneration af facetledene (de bageste led i mellem 2 hvirvler, fra C2 til S1 ). Det kan være et resultat af naturlig aldring, overtryk på grund af arbejdsplads eller sport, sygdom ved rygsøjlen eller et traume. I første omgang bliver bruskene tyndere eller endda forsvinder, så de to stykker knogler kommer i direkte kontakt og skaber over tidknoglesporer og fortykkede ledbånd , hvilket fører til betændelse og smerte.

Typisk udløses smerten ved langvarig stående stilling eller walking, retro eller lateral bøjning af ryggen. Mængden af ​​smerte er ikke direkte korreleret med mængden af ​​smerte.

En osteopat kan ikke bringe leddet tilbage til sin oprindelige tilstand, men kan forstå årsagerne under processen og øge bevægelsen af ​​de pågældende led og væv for at stoppe betændelsen.

Rygkrumningskurver, misdannelser og knoglesygdomme

Hyperkypose , hyperlordos er eller skoliose er almindelig vertebral deformitet, som normalt forekommer i barndommen, forværres under puberteten.
En skoliose er en deformation af rygsøjlen med en sidekurve, i “C” eller “S” form. Graden af kurven definerer s hans alvor. Hvis en mild skoliose ikke altid forårsager problemer, kan alvorlig grad forårsage vejrtrækningsbesvær eller smerte.

En hyperkypose er en overdreven fremadgående krumning, der oftest forekommer i øvre ryg. Det kan være et resultat af en dårlig holdning, en Scheuermanns desease , en ankyloserende spondylitis eller en Pagets sygdom , for eksempel.

En hyperlordose er en overdreven krumning af rygsøjlen på nakken eller underkroppen. Det kan komme fra en medicinsk tilstand:spondylolisthesis (en tilstand , hvor en hvirvler glider frem) , fedme, graviditet, en tilpasning til en øvre hyperkypose , men også en kompensation for en fremadbjælkehældning , en ubalance på lænde- eller bækkenmuskulaturens spændinger, som stramme ilio-psoer eller svage hamstrings eller abdominal muskler.

Både hyperkypose og hyperlordose kan enten kun være postural (og reversibel) eller uigenkaldelig ( formen af ​​knoglen er ændret og endelig ) .
I osteopati, anser vi de fleste af disse rygsøjlen krumninger som følge af kompensation, såsom ubalance i spændinger i muskler eller blødt væv, manglende mobilitet på kranio -sacral linje eller bækkenet. Afhængigt af årsagen kan krumningen forbedres eller ej, men en bedre mobilitet vil hjælpe med at stabilisere det og reducere smerten og yderligere kompensation.

Det meste af rygsygdomme, der påvirker benets form, som f.eks. Scheuermanns sygdom , ankyloserende spondylitis , Pagetssygdom og så videre vil føre til en stiv ryg og en ankylose i det omkringliggende område. Osteopati kan forbedre mobiliteten og fleksibiliteten, derfor komforten og funktionaliteten.

Smerte med visceral oprindelse

Alle vores organer er knyttet enten til andre organer eller til vores skelet gennem blødt væv og ledbånd. Manglende fysisk aktivitet, dårlig stilling på grund af sport eller arbejde, en tung eller langvarig medicinering, en operation eller en infektion kan føre til manglende mobilitet af disse bløde væv og resultere i spændinger på deres fastgørelse på rygrad. Med tiden vil denne stivhedforhindre ryggvirvler i at bevæge sig ordentligt og skabe smerte og ubehag.

For eksempel oplever mange kvinder lændesmerter i løbet af deres graviditet, og osteopatisk behandling af bækkenorganerne og leddene vil i betydelig grad øge komforten i løbet af denne tid.

På samme model elimineres mange rygsmerter ved at behandle fordøjelsessystemet.

Trauma og rygsmerter

Et fald eller en skade kan låse en ledd, skabe vigtig muskelspænding og være smertefuld. Under forundringen i begyndelsen af ​​sessionen vil osteopaten spørge om traume historie, fordi det kan skabe problemer selv lang tid efter afdelinger eller eksternt.

Fald fra en hest eller fra skiløb eller bilulykke er almindelig årsag til rygtrauma . Det kan skyldes en smertefuld mangel på mobilitet, eller en skade som en brudt hvirvler eller en hernieret disk. Enten vil en osteopat foretage en diagnose og udføre en tilpasset behandling.

Sport og rygsmerter

Det er vigtigt at være progressiv ved genoptagelse af sport og have en faglig opfølgning, hvis det er nødvendigt, fordi begyndere nemt kan lave fejl og skade sig selv, mens man starter en ny aktivitet . Den øvede sport skal være komplet (ved hjælp af hele kroppen) eller suppleres med specifik øvelse .

En fælles fejl er at være ligeglad med balancen mellem de forskellige gruppemuskler og kropsdele, og mobiliteten i led og sener. For eksempel er det vigtigt at øve tilpasset strejk eller være opmærksom på, at sport med påvirkning (kampsport, ridning, løb …) kan skabe specifikke problemer.

En skade eller krønike problemer selv i eksperimenteret sportslig person skal behandles med en sundhedspersonale for at forhindre kronisk eller yderligere skade. Osteopatisk behandling kan fjerne smerter eller problemer, forbedre genopretningen og forbedre præstationen.